Ο κήπος με τα αρωματικά φυτά, τα καθιστικά με τις πέργκολες, τα παρτέρια με τις μανόλιες, τις δαμασκηνιές, τα πυξάρια και τις μυρτιές, τα αναρριχώμενα, οι υποχώροι ηρεμίας και κοινωνικής συνεύρεσης έδωσαν «πνοή» και χρώμα στον περιβάλλοντα χώρο του Πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ.
Με... όπλο τη φαντασία, ομάδα φοιτητών επιχείρησε να «μεταμορφώσει» το συγκεκριμένο κομμάτι της πανεπιστημιούπολης, συντάσσοντας μία μελέτη για την αισθητική, οικολογική και εκπαιδευτική του αναβάθμιση, ενώ την υλοποίηση της πρότασης ανέλαβε η Τεχνική Υπηρεσία του ΑΠΘ.
Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, έξι φοιτητές και φοιτήτριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης σχεδίασαν τον περιβάλλοντα χώρο της Παιδαγωγικής Σχολής. Το τελικό μάστερ πλαν, που βασίστηκε στις προτάσεις τους, συντάχτηκε από τη λεκτόρισσα του ΠΤΔΕ, Κωνσταντία Ταμουτσέλη, σε συνεργασία με την υποψήφια διδάκτορα Ευαγγελία Πολύζου.
«Το όλο εγχείρημα αποτέλεσε για τους φοιτητές υπόδειγμα συμμετοχικών και συνεργατικών διαδικασιών και έδειξε ότι από τη βιώσιμη εκπαίδευση μπορούμε να περάσουμε με επιτυχία και στη βιώσιμη δράση», δήλωσε η κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής, Δήμητρα Κογκίδου. 
Προηγήθηκε έρευνα με τη διανομή ερωτηματολογίων σε δείγμα 142 φοιτητών των δύο Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Δημοτικής Εκπαίδευσης. «Η εικόνα της αυλής του Πύργου σας εμπνέει σεβασμό για το χώρο της σχολής;». Η αρνητική απάντηση της πλειοψηφίας των φοιτητών (70%) κατέδειξε τη δυσαρέσκεια για την κατάσταση του προαυλίου. Οι έξι στους δέκα ερωτηθέντες συμφώνησαν ότι δεν έχει σχεδιαστεί με μέριμνα και φροντίδα για το περιβάλλον.
Υπαίθριο καθιστικό με πέργκολες
Με βάση τις επισημάνσεις των φοιτητών, η ερευνητική ομάδα ανέλαβε δράση. Σχεδίασε διαδρομές πρόσβασης στο κτίριο και παρτέρια με δεκάδες δέντρα και θάμνους, όπως δαμασκηνιές, λικιδάμβαρες, δενδρολίβανα, αγγελικές, λιγούστρα και λεβάντες.
  Οριοθετήθηκαν χώροι στάθμευσης με τη χρήση διαφορετικών υλικών επίστρωσης. 
Το υπαίθριο καθιστικό με τις πέργκολες «στολίστηκε» με μανόλιες, δαμασκηνιές, πυξάρια, μυρτιές και αναρριχώμενα, ενώ η ομάδα προέβλεψε και κήπο με αρωματικά φυτά, υποχώρους ηρεμίας και κοινωνικής συνεύρεσης. Κατά την εκτέλεση του έργου, ο κήπος επιστρώθηκε με χαλίκι εγκιβωτισμένο σε δικτυωτό πολυεστερικό πλέγμα, για να επιτρέπει τη διήθηση του νερού σε βάθος, περιορίζοντας την επιφανειακή απορροή του νερού της βροχής και συμβάλλοντας στον εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα.
«Η προτεινόμενη διαμόρφωση, εκτός από την ικανοποίηση πολλαπλών αναγκών, λειτουργικών, εκπαιδευτικών και περιβαλλοντικών, αποβλέπει και στην ανάδειξη μιας φιλικής προς το περιβάλλον εικόνας του χώρου και στην καλλιέργεια αξιών χώρου στους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς», επισήμανε η κ. Ταμουτσέλη.
Η αναμόρφωση του χώρου, σύμφωνα με την κ. Κογκίδου, έγινε από την Τεχνική Υπηρεσία του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, στο πλαίσιο της χρηματοδότησης από την Πρυτανεία ενός σχεδίου για τη συνολική αισθητική αναβάθμιση της Παιδαγωγικής Σχολής.
Το έργο υλοποιήθηκε υπό την εποπτεία της Κοσμητείας και με τη συνεργασία των καθηγητών του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Δημήτρη Γερμανού και Μαριάννας Τζεκάκη, με αφορμή τη διοργάνωση του διεθνούς συνεδρίου μαθηματικής εκπαίδευσης στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ

Δημοσιεύτηκε: Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2010 01:05 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ